Lume, lume şi iar lume ! Vă recomand două module dintr-o amplă manifestare culturală. Cel puţin în intenţii....
CONFERINÈšA
TEATRUL ÃŽN COMUNICAREA SOCIALÄ‚
22 – 26 MARTIE 2012 BUCUREȘTI
22 – 26 MARTIE 2012 BUCUREȘTI
OBIECTIVE:
· prezentarea unor experienÈ›e seminificative din tendinÈ›ele contemporane de utilizare a treatrului în educaÈ›ie È™i a teatrului pentru construcÈ›ie comunitară cu aportul unor personalități internaÈ›ionale ale domeniului
· crearea unei platforme pentru diseminarea metodelor si tehnicilor specifice teatrului in educaÈ›ie È™i teatrului comunitar
· deschiderea învățământului teatral spre zone de necesitate stringentă pentru educaÈ›ia mentalităților privind participarea activă a artistului în societate
· integrarea metodelor de educaÈ›ie din domeniul artelor spectacolului în programe È™i strategii specifice educaÈ›iei pentru comunicarea socială.
CUI SE ADRESEAZÄ‚ ?
· profesioniÈ™tilor din domeniul artelor spectacolului care dezvoltă în instituÈ›ii teatrale sau sistem independent programe de educaÈ›ie prin teatru È™i programe construite pentru comunități specific
· studenÈ›ilor È™i profesorilor din Universitățile de Teatru din România
· studenÈ›ilor È™i profesorilor din Universitățile de Teatru din România
· factorilor decizionali pentru finanÈ›area proiectelor de educaÈ›ie teatrală È™i de intervenÈ›ie cultural-educaÈ›ională în comunități
TEATRUL PENTRU EDUCAÈšIE
Teatrul şi educaţia reprezintă modele fundamentale de comunicare socială şi de formare a unei conştiinţe civice active.
Educaţia prin teatru dezvoltă participarea publicului tânăr la construcţia unei societăţi în care implicarea indivinduală şi colectivă constituie forme democratice de acţiune şi schimbare.
Modulul de conferinţe Teatru pentru Educație este axat pe două dimensiuni interdependente:
Dimensiunea educativă a teatrului. Instituţia teatrală şi educaţia
Educarea şi dezvoltarea publicului de teatru, precum şi diversificarea activităţilor din instituţiile teatrale (ateliere în care este implicat publicul tânăr, întâlniri şi dezbateri adresate copiilor şi adolescenţilor, spectacole), folosind mijloace specifice pedagogiei teatrale.
Teatrul pentru educaţie. Metode de lucru în şcoli şi licee
Îmbogăţirea strategiilor de educaţie participativă, prin valorizarea unor mijloace şi tehnici de învăţare, care au la bază structuri şi metode teatrale.
Teatru pentru Educație constituie o platformă de cercetare cu potenţial de schimbare socială şi deschidere culturală.
TEATRUL ȘI SOCIETATEA DESCHISĂ
Teatrul respezintă cel mai performant instrument de analiză de care o societate dispune la un moment dat. Fie că funcționează într-un climat politico-social deschis sau nu, teatrul are toate atributele unei celule de criză.
Natura sa complexă și interdisciplinară fac din teatru un laborator performant, capabil să ofere analize obiective asupra oricărui eveniment destabilizator care se produce sau e pe cale să se producă într-o societate, indiferent de natura sa. (politică, economică, socială, morală, etică, religioasă sau tehnologică).
Elementele cu care operează și impactul pe care mizează au transformat însă teatrul, după al doilea război mondial, într-o instituție angajată activ în managementul conflictelor și generarea / facilitarea schimbărilor sociale, fiind un medium care revelează crizele și reliefează alternativele.
Modulul conferinței noastre, Teatrul și Societatea Deschisă, își propune să ofere o argumentație solidă în impunerea teatrul ca entitate necesară și obligatorie în diagnosticarea și remedierea conflictelor din societate, recunoscându-i-se, totodată, aportul în impunerea pașnică a unor direcții care, anterior, erau rezultatul direct al revoltelor și revoluțiilor.
Trimiteți un comentariu